Przysieki

I znów położenie kapliczki świadczy o dawnym przebiegu drogi.


Murowana kapliczka wzniesiona w latach 1800-1850. Znajduje się po lewej stronie drogi głównej prowadzącej do Jasła. [źródło, dawne fotografie]




Murowana otwarta kapliczka z I połowy XIX wieku, (...), w niej polichromowana figura Jana N. Po remoncie drogi kapliczka "zapadła się" i nad chodnik wystaje tylko jej połowa. [źródło, dawne fotografie]




Do ścian kapliczki doczepiony jest maleńki Frasuś.


Po drugiej stronie drogi jest ciekawy młyn.


Polecam: fotografia kapliczki z 2015 roku. [klik]

Adnotacja:

  • kapliczka z rzeźbą świętego Jana Nepomucena;
  • lokalizacja: Przysieki 11, DK 28, gmina Skołyszyn, powiat jasielski, województwo podkarpackie;
  • data wykonania fotografii: 13.11.2021 r.

8 komentarzy:

  1. Już by ją mogli podnieść i wyeksponować właściwie. Całe budynki przestawiają, to z taką kapliczką też by dali radę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale kto by do takiej "podniesionej" się dostał? A tak, spokojnie zeszłam z jezdni, dotarłam do kapliczki drogą gruntową, mogłam się zatrzymać na dłuższy czas, nie przeszkadzając przejeżdżającym samochodom.

      Usuń
    2. Jak to - jak dostał? Przecież tam chodnik jest na górze. To do tego chodnika żadnego dostępu nie ma? :D

      Usuń
    3. Masz rację, jest chodnik, sama nim przyszłam. Tylko że... ludzie mieszkają na poziomie kapliczki, a nie chodnika.

      Usuń
  2. Prześliczna twarz!!! ładny, podoba mi się! Sliczne niebieskie oczy..hrehrehre

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Twarz jest śliczna, taka stareńka. A oczy wyrażają chyba smutek.

      Usuń
  3. Piękną ma twarz ten Nepomucen i czas był dla jego głowy łaskawy ciekawie ją spatynował.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na twarzy widać dostojną fakturę drewna. Pięknie się obszedł z nią czas.

      Usuń

Miło mi, że tu zaglądasz i zostawiasz ślad. Dziękuję:)