Kuflew

(...) nieziemskiej piękności kamienny polichromowany Jan N. zachwyca modnymi butami ze ściętymi noskami. Rzeźba z piaskowca, ufundowana w 1777 roku. Zgodnie z umieszczonym na niej napisem jej pojawienie wiąże się z postacią ks. Franciszka Kossowskiego - proboszcza kuflewskiego, zmarłego w tymże roku. Na figurze znajduje się prośba o modlitwę za jego duszę... [źródło

 



Adnotacja:

  • figura świętego Jana Nepomucena;
  • lokalizacja: Kufew, gmina Mrozy, powiat miński, województwo mazowieckie;
  • data wykonania fotografii: 23.09.2019 r.

6 komentarzy:

  1. Nie wiem, może na żywo taki wyczyszczony robi większe wrażenie. Z polichromią wyglądał, jakby tańczył, a teraz tego nie widać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie widziałam na żywo poprzedniej wersji rzeźby. Trudno mi porównać "taneczność".

      Usuń
  2. Dynamiczna poza rzeźby bardzo ciekawa. Mnie podobają obie wersje tej rzeźby.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Według mnie postać świętego Jana Nepomucena w Kuflewie ma bardzo ładną twarz.

      Usuń
    2. Też tak uważam, ma ładną młodą i sympatyczną twarz.

      Usuń
    3. Zdecydowanie tak.

      Usuń

Miło mi, że tu zaglądasz i zostawiasz ślad. Dziękuję:)