Łazory

Na stronie it.home.pl jest zamieszczona informacja o dwóch przedstawieniach świętego Jana Nepomucena w Łazorach.


Na skraju lasu nad potokiem (mniej więcej na miejscu starej drewnianej kapliczki nepomuckiej) stoi metalowy krzyż i mała kapliczka na słupku, a w niej krzyżyk, Chrystus i obrazek ze św. Janem Nepomucenem. Jest to repro­dukcja obrazu z ołtarza głównego w kościele w Suśćcu. [źródło, fotografie]



Seryjna figura św. Jana Nepo­mucena postawiona wspólnym wy­siłkiem okolicznych mieszkańców w 2020 r. [źródło, fotografie]



Mimo dwukrotnego okrążenia wsi i pytania spotkanych mieszkańców o kapliczkę świętego Jana Nepomucena, nie trafiłam na żadną z wyżej wymienionych. Wpis wzbogaciłam o sfotografowane w Łazorach i najbliższej okolicy kapliczki i krzyże.



Jedna z mieszkanek Łazorów pokierowała mnie nad stawy koło cegielni ("bo tam, zdaje się, jest jakaś kapliczka"). Gdyby nie to, że było ponad 30 stopni ciepła, obeszłabym je w całości. Dopiero po powrocie i przejrzeniu mapy na stronie Kapliczki i krzyże przydrożne Lasów Janowskich i okolic okazało się, że byłam blisko. Następnym razem muszę mieć dokładną mapę.
 
Figura św. Jana, dawniej stała rzeźba św. Jana Nepomucena, który został zabrany do Warszawy, ponoć do renowacji. Umiejscowiony w pobliżu dawnego folwarku Brzozowiec. [źródło, fotografie]

Adnotacja:
  • figura i kapliczka z obrazem świętego Jana Nepomucena;
  • lokalizacja: Łazory, gmina Harasiuki, powiat niżański, województwo podkarpackie;
  • szablon: szablon: ASLAN, Sklep i hurtownia religijna;
  • data wykonania fotografii: 15.07.2024 r.

2 komentarze:

  1. Ładna okolica, warto się wybrać ponownie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pięknie w tych Łazorach!
    Kapliczka na pierwszym zdjęciu, wśród tych młodych iglaków, na tle obłoczków, bardzo mi się podoba.

    OdpowiedzUsuń

Miło mi, że tu zaglądasz i zostawiasz ślad. Dziękuję:)