Jelenia Góra_Sobieszów

Nie miałam szczęścia tym razem i kościół w Sobieszowie był zamknięty (kiedy w 2009 roku wracałam z zamku Chojnik, wstąpiłam do kościoła, pewnie to była niedziela.)

W prezbiterium kościoła Najświętszego Serca Pana Jezusa znajduje się obraz Jana N. pochodzący z ołtarza bocznego w sąsiednim kościele św. Marcina dającego nazwę parafii. Ma wymiary 145 x 87 cm i przedstawia świętego ubranego w sutannę i komżę, na ramionach ma zarzuconą krótką, futrzaną pelerynę, spod niej wystaje stuła. W prawej ręce trzyma krzyż, w lewej liść palmy. Głowę świętego otacza nimb z pięciu gwiazd. W tle, za mgłą widać wieloprzęsłowy most i widok Pragi... [źródło]


  
 
 
Poniżej (dziękując przy okazji Marii za wyszukanie) zamieszczam film przedstawiający historię i wnętrze kościoła w Sobieszowie.
 
Adnotacja:
  • obraz świętego Jana Nepomucena;
  • lokalizacja: Jelenia Góra_Sobieszów (kościół pw. Najświętszego Serca Pana Jezusa), powiat jeleniogórski, województwo dolnośląskie;
  • data wykonania fotografii: 18.01.2023 r.

14 komentarzy:

  1. No i trudno. Nastepnym razem może się uda :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zaintrygowała mnie bryła tego kościoła, bo przypomina bardziej dworek niż kościół, poszukałam w Internecie i już wiem dlaczego jest właśnie tak, a wyjaśnienie znajduje się na tym filmiku: https://www.youtube.com/watch?v=E2JVaK0L-eA&t=205s

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kiepsko skopiowałam link więc powtarzam :)
      https://www.youtube.com/watch?v=E2JVaK0L-eA&t=205s

      Usuń
    2. Skopiowało się tak samo, dlatego to trzeba po otwarciu strony cofnąć odtwarzanie.

      Usuń
    3. To kościół poewangelicki. Zajrzyj do wnętrza https://polska-org.pl/3695865,Jelenia_Gora,Wnetrze_kosciola.html

      Usuń
    4. Filmik który podlinkowałam także pokazuje wnętrze kościoła i jest w nim ciekawy komentarz.

      Usuń
    5. Na filmiku pokazany jest także obraz Nepomucena.

      Usuń
    6. Ale jak kopiuję link, to pokazuje mi się filmik z wyprawy na łono przyrody w okolicy Perły Zachodu, dolina Bobru, most kolejowy.

      Usuń
    7. Przy okazji dziękuję za link :)

      Usuń
    8. Jak ja próbowałam to otwierało mi się na reklamach a jak posłałam reklamy w czorty to otwierał się na napisach końcowych, wtedy cofałam film.
      Wyszukałam filmik inaczej i otworzyłam go od razu w YouTube, mam nadzieję że da ci się obejrzeć, bo fajnie opowiada o kościele, sporo ciekawostek :)
      https://www.youtube.com/watch?v=E2JVaK0L-eA

      Usuń
    9. Sprawdziłam, mnie się otworzyło znowu reklamami, ale krótkimi i zaraz jest filmik.
      Zrealizowała go Polskanaweekend.tv telewizja turystyczna i może dlatego tobie wyświetla się jakiś inny ich film.

      Usuń
    10. A wyszukiwanie zaczęłam od zaznaczenia z adnotacji tej frazy:
      "Jelenia Góra_Sobieszów (kościół pw. Najświętszego Serca Pana Jezusa)", a potem kliknęłam wyszukaj w Google i miedzy innymi wyszukiwarka wyszukała ten film.
      No tom się rozpisała, mam nadzieję że jakąś z tych dróg dotrzesz do filmu :)

      Usuń
    11. Dotarłam, dziękuję jeszcze raz.

      Usuń

Miło mi, że tu zaglądasz i zostawiasz ślad. Dziękuję:)