Nienadówka

Na stronie nepomuki.pl jest mowa o siedmiu wyobrażeniach świętego Jana Nepomucena w Nienadówce, w tym sześć dotyczy kościoła pw. św. Bartłomieja. Są to dwa feretrony, malunek na ścianie, rzeźba oraz nieistniejący ołtarz z poprzedniej świątyni.

W Nienadówce byłam kolejny raz, mając nadzieję na zwiedzenie świątyni. Niestety, kościół był zamknięty. Poniżej fotografie drzwi, które zrobiły na mnie ogromne wrażenie.



W kościele św. Bartłomieja znajduje się dzwon z roku 1927 wykonany w ludwisarni Braci Felczyńskich w Przemyślu. Na nim umieszczono relief z wizerunkiem Jana N. [źródło, wyraźne fotografie]





Na podanej stronie wymieniono dwie rzeźby świętego Jana Nepomucena, jedną w kościele, drugą w kapliczce.
W kościele św. Bartłomieja znajduje się figura Jana N. Bardzo kolorowa, o pastelowych barwach. Długa niebieska stuła, szaro-różowy mantolet, złote gwiazdy w aureoli, zielona palma
W przydrożnej drewnianej kapliczce przy rzeczce Niewiadówce znaleźć można drewnianą polichromowaną figurę Jana N. [źródło, fotografie rzeźby, błąd w nazwie rzeczki]


 
Nie pamiętam, która rzeźba była w kapliczce podczas mojej poprzedniej wizyty. Ponieważ utraciłam dokumentację fotograficzną, nie jestem w stanie porównać. Tym razem w kapliczce stała ta kolorowa z kościoła.








Adnotacja:

  • dwa feretrony, malunek na ścianie, rzeźba oraz nieistniejący ołtarz z poprzedniej świątyni, dzwon oraz kapliczka świętego Jana Nepomucena;
  • lokalizacja: Nienadówka, kościół pw. św. Bartłomieja oraz Nienadówka 672 (kapliczka), gmina Sokołów Małopolski, powiat rzeszowski, województwo podkarpackie;
  • data wykonania fotografii: 3.02.2024 r.

4 komentarze:

  1. Kościół ciekawy. Musisz próbować dostać się do środka, bo wnętrze może też mieć ładne.
    Niepomucen niebrzydki, ale sama kapliczka dziwaczna. Jeśli chcieli zabezpieczyć figurę mogli już od biedy dać przeszklenie, a nie taką furtkę z desek.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Znowu przejeżdżałam obok. I znowu kościół był zamknięty. Szkoda, że to tak daleko, na mszę można by było się w jakąś niedzielę wybrać.

      Usuń
  2. Ta kościelna brama mnie także bardzo się podoba, no i dzwon z Nepomucenem to gratka.
    Nepomucen w kapliczce ładny i kapliczka także, chociaż trochę za bardzo zasłania rzeźbę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda tylko, że dzwon tak wysoko zawieszony i nie mogłam się przyjrzeć szczegółom.

      Usuń

Miło mi, że tu zaglądasz i zostawiasz ślad. Dziękuję:)