Przejeżdżając przez Mniszew

Ponoć kiedyś w tej miejscowości, położonej pomiędzy Wisłą a Pilicą, była figura świętego Jana Nepomucena.


Jadąc w kierunku Warszawy, po prawej stronie drogi DK79, zobaczyłam ładną kapliczkę maryjną.




Kapliczka stoi w niewielkiej odległości od brzegu Wisy, naprzeciwko niej jest ciekawy, stary dom.


Przy wyjeździe z Mniszewa znajduje się kolejna kapliczka, również nie nepomucka.


Kapliczki świętego Jana Nepomucena nie znalazłam (co było do przewidzenia).

Adnotacja:
  • wzmianka na temat istnienia figury świętego Jana Nepomucena;
  • lokalizacja: Mniszew, gmina Magnuszew, powiat kozienicki, województwo mazowieckie;
  • data wykonania fotografii: 25.05.2019 r.

4 komentarze:

  1. Znowu pierwsza? cos podobnego? i znowu kapliczki bez Nepomucka....ale to nie ta, ktorej zdjecie Ci przeslalam, moja byla w Moczydlowie..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moczydłów mam w planach do opisania, na razie umieszczam chronologicznie.

      Usuń
  2. Szkoda, że w żadnej z tych kapliczek nie ma Nepomuka, jednakoż obie bardzo ładne i zadbane. A może w tej nad rzeką oprócz figurki Matki Boskiej był także Jan Nepomucen?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też tak pomyślałam, ale przeczy temu tablica fundacyjna.

      Usuń

Miło mi, że tu zaglądasz i zostawiasz ślad. Dziękuję:)