Nieodnaleziony Nepomuk z Bogucic

Na stronie nepomuki.pl przeczytałam następujący zapis: (...) jest tu ponoć drewniany Jan N. w kapliczce, ale informację należy sprawdzić, gdyż znalezione w sieci zdjęcia tego obiektu okazały się fotkami Jana z Uchania... [źródło]



Napotkana osoba, na moje pytanie o kapliczkę świętego Jana Nepomucena, wskazała mi przybliżony kierunek: "za krzyżem, za mostkiem, po lewej stronie stoi jakaś figura".


Minęłam krzyż i mostek, już z daleka, na niewielkim wzgórku w kępie drzew, ukazała się figura...



Matki Boskiej Niepokalanej.


Miejsce zadbane, schodki ułożone, trawa niedawno skoszona, tylko brakowało nepomuka.



Przeglądając informacje, zamieszczone na stronach gminy, nie natrafiłam w Bogucicach na ślady żadnej kapliczki  ze świętym Janem Nepomucenem.

Adnotacja:
  • wzmianka na temat kapliczki świętego Jana Nepomucena;
  • lokalizacja: Bogucice, gmina Trzeszczany, powiat hrubieszowski, województwo lubelskie;
  • data wykonania fotografii: 11.05.2020 r.

10 komentarzy:

  1. pierwsza! nie szkodzi ,ze nie ma Nepomuka. jest sliczna kapliczka Matki Boskiej....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A w jakim miejscu!! jak ladnie gra ta niebieskosc szaty z plamka zoltego rzepaku!

      Usuń
    2. I te poskrecane, powyginane konary starych drzew!

      Usuń
    3. Miejsce urocze i po raz pierwszy odwiedzone przeze mnie.

      Usuń
  2. W fajnym miejscu stoi ta Matka Boska.
    Piękna pora na zrobienie zdjęcia tej figury. Takie "niedorozwinięte" liście dają piękne światło, a jak rozwiną się całkiem to będzie tam ciemnawo.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pora roku mi się udała:)

      Usuń
    2. Fajnie jest mieć terenowca, który daje możliwość swobodnego przemieszczania :)

      Usuń
    3. O, tak, zdecydowanie.

      Usuń
  3. Ciekawe, czy firma nadal działa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie udało mi się dotrzeć do informacji na ten temat, w końcu to ponad 100 lat.

      Usuń

Miło mi, że tu zaglądasz i zostawiasz ślad. Dziękuję:)