Kapliczka świętego Jana Nepomucena koło Zawieprzyc

Jadąc z Jawidza do Spiczyna drogą DW 829, na skrzyżowaniu dróg Zawieprzyce - Charlęż stoi piękna kapliczka, obok której nie można przejechać obojętnie.

    

    

Niestety, drzwi były zamknięte, a w okienkach odbijał się okoliczny krajobraz.


Po przytknięciu aparatu do szyby, udało mi się sfotografować rzeźbę świętego Jana Nepomucena.

    

Czego nie widziałam, doczytałam na stronie nepomuki.pl: Przy skrzyżowaniu dróg Jawidz-Spiczyn i Zawieprzyce-Charlęż stoi murowana kapliczka zdobiona rombami z tynku, ze współczesną figurą Jana N. z czapką w ręku... [źródło, kapliczka przypisana do miejscowości Jawidz]

    

Adnotacja:
  • kapliczka świętego Jana Nepomucena;
  • lokalizacja: skrzyżowanie dróg Jawidz-Spiczyn i Zawieprzyce-Charlęż, gmina Spiczyn, powiat łęczyński, województwo lubelskie;
  • data wykonania fotografii: 23.03.2019 r.

6 komentarzy:

  1. Biel kapliczki i te białawe chmurki na niebie, fajnie to wygląda. Bardzo ciekawe to zdjęcie z odbitym krajobrazem, Nepomuk zza tego krajobrazu tak tęsknie spogląda na świat.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gdyby teraz robić zdjęcia, w okienkach odbijałaby się zieloność:)

      Usuń
    2. Jeśliby by była taka możliwość to można by zrobić taki cykl w różnych porach roku :)

      Usuń
    3. "by" mi się trochę za bardzo namnożyło ;)

      Usuń
    4. Trochę za daleko ode mnie ta kapliczka, ale świetny pomysł.

      Usuń
    5. Co do "by", to nie szkodzi.

      Usuń

Miło mi, że tu zaglądasz i zostawiasz ślad. Dziękuję:)