Nepomucen z Nowej Białej

Nie chcąc jechać w tłoku na Zakopiance, skręciłam w prawo i dzięki temu jechałam zupełnie nieznaną mi trasą. 



W jednej z małych wiosek zauważyłam przepiękną kapliczkę. Jak się okazało z figurą świętego Jana Nepomucena.



Kapliczka św. Jana Nepomucena pochodzi z końca XIX wieku. Znajduje się w pobliżu kościoła p.w. św. Katarzyny Aleksandryjskiej. Murowana kapliczka nakryta jest wieżyczką z baniastym hełmem. W środku za szybką umieszczona jest figura patrona. [źródło]



Ogrodzenie uniemożliwiło mi dokładne obejrzenie wnętrza i figury, a deszcz i daleka droga przede mną zmusiły do pośpiechu.



Mało tego - dopiero teraz odnalazłam nazwę miejscowości z kapliczką. Nowa Biała jest bardzo ciekawą wsią spiską, z zachowanym oryginalnym układem zabudowy oraz pięknym kościołem i kaplicą świętej Marii Magdaleny, w której konfesjonał zdobił kiedyś obraz świętego Jana Nepomucena. No i ten najstarszy na świecie bumerang z rezerwatu przyrody Przełom Białki. Koniecznie trzeba będzie tam wrócić.

Adnotacja:
  • kapliczka świętego Jana Nepomucena;
  • lokalizacja: Nowa Biała, gmina Nowy Targ, powiat nowotarski, województwo małopolskie;
  • data wykonania fotografii: 02.10.2018 r.

8 komentarzy:

  1. Ciekawe miejsce, kapliczka piękna i kościółek te wygląda na bardzo ładny. Jak nic musisz tam wrócić :)

    OdpowiedzUsuń

Miło mi, że tu zaglądasz i zostawiasz ślad. Dziękuję:)