Różowa kapliczka w Starej Wsi

W szczerym polu, na granicy dwóch miejscowości, stoi różowa kapliczka z różowym nepomukiem.




(...) duża ceglana kapliczka sklepiona łukami, w niej figura Jana N. polichromowana (różowa sutanna!). Figura jest współczesna (...) z końca XX wieku...[źródło]





Kapliczka ta o charakterze przebłagalnym utytułowana w sąsiedztwie strumienia, a więc w miejscu trwale związanym z kultem św. Jana Nepomucena. Jej architektura utrzymana jest w stylu neoromańskim, z elementami neogotyckimi (żelazne ogrodzenie). [źródło]




Adnotacja:
  • kapliczka świętego Jana Nepomucena;
  • lokalizacja: pomiędzy Starą Wsią a Hołotą (przysiółek Mołożowa), gmina Mircze, powiat hrubieszowski, województwo lubelskie;
  • data wykonania fotografii: 14.05.2020 r.

14 komentarzy:

  1. JAk slicznie umiejscowiona! Swietny element jarjobrazu, i popatrz calkiem nowa a wiec mozna postawic cos w dobrym guscie! bardzo mi sie podoba, nawet ten róż jest sympatyczny.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nawet Ci się róż podoba - to pewnie zasługa zieloności wokół.

      Usuń
  2. Ojej! jestem pierwsza!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Brawo, po ponad dwumiesięcznej przerwie:)

      Usuń
  3. Ciekawą bryłę ma ta kapliczka, raczej nie można jej przegapić. Jednakoż przydałoby się jej choć jedno drzewko do opieki :)
    Jaka słoneczna pogoda, super!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jechałam wolniutko, rozglądając się dookoła, nie przegapiłam. Pogoda zrobiła się ładna dopiero po 15.00, wcześniej lało jak z cebra (zwiedzałam cmentarze).

      Usuń
    2. No cóż deszcz może nie bardzo sprzyja wędrówkom, ale jest bardzo potrzebny, zwłaszcza gdy jest takie wielka susza jak teraz. Jednak dobrze, że po deszczu pokazało się słońce, bo przecież mogło pozostać zachmurzenie.
      Kapliczkę otacza chyba zboże, więc jak ono urośnie to mniej będzie ją widać i trudno będzie do niej podejść. Wśród dojrzałego zboża może ona ciekawie wyglądać, chyba że byłaby to kukurydza, no to kapliczka mogłaby w ogóle nie wyglądać, bo by została zasłonięta ;)

      Usuń
    3. Deszcz mi tak bardzo nie przeszkadzał, co chciałam, to zwiedziłam. Kapliczka pewnie ciekawie wyglądałaby w kwitnącym rzepaku.

      Usuń
    4. A najpiękniej jakby wśród zboża wyrosły...maki i chabry, no i jeszcze rumiany.
      A inna opcja, to w koło pole słoneczników :)

      Usuń
    5. Maki, chabry i rumianki - bardzo mi ta wersja karajobrazu odpowiada.

      Usuń
  4. Taka trochę nieproporcjonalna ta budowla. Jak człowiek, który się zapadł w ziemię po kolana.
    A Nepomucenowi chyba krzyż ukradli.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aż się prosi o włożenie krzyża w ręce. A różowy kolor Ci nie przeszkadza?

      Usuń
    2. Komża pod kolor ścian kapliczki, pewnie tą samą farbą :) Skoro lokalnym wiernym nie przeszkadza to mnie tym bardziej :)

      Usuń
    3. Masz rację, pewnie tą samą farbą malowana. Poprzednio komża była różowa, ale ściany kapliczki białe.

      Usuń

Miło mi, że tu zaglądasz i zostawiasz ślad. Dziękuję:)