Brody

Zjeżdżając z krajowej "ósemki" do miejscowości Brody, po prawej stronie na pastwisku zobaczymy starą kapliczkę. Wewnątrz umieszczono dwa krzyże. [źródło, fotografie pustej kapliczki z 2011 roku]

Przejeżdżając koło kapliczki dziecięć lat później, we wnętrzu znalazłam świątka.



Rzeźba jest podpisana. Na brzegu szaty wyryto:

ŚW JAN NEPOMUCEN

(...) ciekawym obiektem jest murowana biała kapliczka św. Jana Nepomucena. Wmurowany w podstawę kapliczki kamień nosi datę 1896 lub 1846. [źródło]


Według mnie napis, wyryty na kamieniu, to:
R 1846
D 24 czer


Kapliczka wybudowana jest niedaleko cieku wodnego.


Adnotacja:
  • kapliczka z rzeźbą świętego Jana Nepomucena; 
  • lokalizacja: Brody, gmina Korycin, powiat sokólski, województwo podlaskie; 
  • data wykonania fotografii: 14.08.2021 r.

6 komentarzy:

  1. Sympatyczna ludowa kapliczka, wybudowana z kamieni polnych obrzucona gliną i pobielona, a w niej sympatyczny ludowy świątek.
    Niezwykle pozytywne, że ludowy Nepomucen zasiedlił ludową kapliczkę i że w ogóle się w niej pojawił.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rzeźba wygląda mi na nową. Ciekawe, jak wyglądał poprzedni Nepomuk.

      Usuń
  2. Myślę, że długo to on tam, ten Nepomucen, nie postoi.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bo ktoś się nim zaopiekuje i zabierze do domu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja, mimo wszystko, wierzę, że nic się złego nie stanie świątkowi.

      Usuń

Miło mi, że tu zaglądasz i zostawiasz ślad. Dziękuję:)