Łosiniec

 Przejeżdżając zupełnie nieświadomie, kątem oka dostrzegłam kapliczkę. 




Okazało się, że jest to piękna kapliczka świętego Jana Nepomucena.




Na słupie wyryto następujący tekst: 
SŁAWNY CUDAMI 
NEPOMUCKI JANIE 
WYSŁUCHAJ NASZE 
POKORNE WOŁANIE 
TWOJEJ POMOCY 
I DZIELNEJ 
OBRONY 
W SWOICH UPADKACH 
SZUKA LUD 
STRAPIONY.


Dolną część słupa zajmuje napis:
ŁOSINIEC
1782 - 2014 R.


Adnotacja:
  • kapliczka z rzeźbą świętego Jana Nepomucena; 
  • lokalizacja: Łosiniec, gmina Korycin, powiat sokólski, województwo podlaskie; 
  • data wykonania fotografii: 14.08.2021 r.

6 komentarzy:

  1. Kapliczka zaiste bardzo piękna!
    Świetnie, że udało Ci się ją wypatrzeć!
    Masz "oko nastawione" na Nepomuki, powiedzenie to ma taką historię. Jak mój bratanek miał z 16 lat szliśmy razem przez zieloną łąkę i on wśród trawy dostrzegał maleńkie zielone żabki, ja zaś żadnej nie wypatrzyłam i on wtedy stwierdził, że każdy ma "oko nastawione" na co innego, na to co go szczególnie interesuje.
    Zgadzam się z nim, moje oczy wychwytują różne "inności" coś co nie jest typowe w danym miejscu, bo to mnie interesuje, a twoje oczy Arteńko wyłapują kapliczki, bo Ciebie właśnie to szczególnie interesuje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie mam "oko nastawione" na Nepomuki:)

      Usuń
    2. Fajowsko, życzę Ci aby to twe "nastawione oko" wypatrzyło jak najwięcej ciekawych Nepomuków :)

      Usuń

Miło mi, że tu zaglądasz i zostawiasz ślad. Dziękuję:)