Odletajka

 (...) w drewnianej przydrożnej kapliczce o dwuspadowym daszku, zdobionej drewnianymi koronkami, stoi niewielki (29 cm) drewniany Nepomuk wykonany przez Józefa Zagórskiego około 1864 roku, o nieco zatartych rysach... [źródło]

 

(...) w tej samej drewnianej przydrożnej kapliczce o dwuspadowym daszku (zobacz wyżej), zdobionej drewnianymi koronkami, na ołtarzyku przy ścianie oparto drewnianą figurkę Jana N. bez atrybutów, stanowiącą niegdyś część większej całości - o czym świadczy deseczka za plecami. Wysokość 23 cm [źródło]
 
 
 
     


Poniżej kilka fotografii samej kapliczki i otoczenia.


 
 




Adnotacja:
  • kapliczka z dwiema rzeźbami świętego Jana Nepomucena;
  • lokalizacja: Odletajka, gmina Uchanie, powiat hrubieszowski, województwo lubelskie;
  • data wykonania fotografii: 7.03.2020 r.

4 komentarze:

  1. Składzik w altance :D
    I wyjątkowo podoba mi ten zniszczony obrazek z Matką Boska ozdobiony girlandą sztucznego kwiecia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciekawiło mnie, co napiszesz. Ale że Ci się coś spodobało, to mnie zadziwiłeś :)

      Usuń
  2. Powtórzę za Darkiem, spory składzik w tej altance, szkoda że Nepomucen taki niepozorny w tym zestawieniu, bo fajny on.
    A w kapliczce to wieżyczka mi się podoba i krzyż na niej.
    Szkoda że po drzewie tylko pniak pozostał, potężne było.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oba świątki są niepozorne, ale za to rzadko spotyka się w jednej kapliczce dwa.

      Usuń

Miło mi, że tu zaglądasz i zostawiasz ślad. Dziękuję:)