Chęciny

Na stronie nepomuki.pl wymienione są trzy przedstawienia świętego Jana Nepomucena w Chęcinach.

 


We wnęce na zewnętrznej ścianie kruchty kościoła bernardynek św. Józefa (dawniej św. Marii Magdaleny, klarysek), jest barokowa kamienna figurka Jana N. Stan nie jest najlepszy, widoczne mocne zwietrzenia materiału... [źródło, czytelne fotografie]

    

Pozostałe dwa wyobrażenia to obrazy w kościele pw. Świętego Bartłomieja. Niestety, świątynia była zamknięta.


W stallach ustawionych wzdłuż zachodniej ściany kościoła św. Bartłomieja umieszczono ciąg wizerunków świętych. Jest wśród nich Jan N. przedstawiony na tle krajobrazu z rzeką... [źródło, czytelne fotografie]

W kościele św. Bartłomieja (...) jest obraz nepomucki, na którym Jan N. z palcem na ustach widnieje na tle rzeki... [źródło, czytelna fotografia]

Adnotacja:
  • rzeźba i dwa obrazy świętego Jana Nepomucena; 
  • lokalizacja: Chęciny, ul. Małogoska 13 oraz kościół pw. św. Bartłomieja, powiat kielecki, województwo świętokrzyskie; 
  • data wykonania fotografii: 12.12.2022 r.

10 komentarzy:

  1. Piękna zima w Chęcinach, ciekawe te chęcińskie Nepomuceny.
    Przed laaaaaty bywając w rodzinnych stronach mojej mamy na wakacjach przejeżdżałam przez Chęciny, oraz raz nawiedziłam ruiny zamku.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Byłam kilka razy w Chęcinach na zamku, ale trzeba będzie kiedyś tam kolejny raz zawitać. Miasteczko jest całkiem sympatyczne.

      Usuń
  2. We wrześniu byłam w Chęcinach i niestety Twoich Nepomucenów nie widziałam, Tylko kościół ze wzgórza zamkowego. I to mój błąd.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasami z Nepomukami jest tak, że zupełnie nie rzucają się w oczy.

      Usuń
  3. podoba mi sią zdjęcie kościoła św.Bartłomieja na zboczu...kościół był zamknięty a jednak masz zdjecia wnętrza..? czy coś żle zrozumiałam?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kościół, faktycznie, jest usytuowany na zboczu i ładnie się wpisuje w krajobraz. A zdjęcia czasami robię przez kraty albo dziurkę od klucza.

      Usuń
  4. Aaa... powiat kielecki. To donoszę korzystając z okazji, ze dostałem w miniony piątek kartkę z Kielc z tego wyjazdu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za "donos" :)

      Usuń
    2. Zdjęcie też będzie, a jak tak ciemno w dzień Bazyli pracować nie chce i tylko drzemie :D

      Usuń
    3. Uważaj, proszę, na Bazylego, z takiego niechcenia blisko do depresji. Słońca mu potrzeba. Zabierz od czasu do czasu na spacer.

      Usuń

Miło mi, że tu zaglądasz i zostawiasz ślad. Dziękuję:)