Goczałkowice-Zdrój

W drewnianej oszklonej kapliczce na słupie, na prywatnej działce położonej obok mostka przez strumyk, jest drewniana jednobarwna figurka Jana N. z krzyżem na prawym barku. napis poniżej głosi: "ŚWIĘTY JANIE / NEPOMUCENIE / CHROŃ NAS / OD POWODZI"... [źródło]



W kościele św. Jerzego, w prawym bocznym ołtarzu jest obraz przedstawiający Jana N. na tle panoramy Pragi, z Hradczanami i Mostem Karola... [źródło, fotografia obrazu]


 
Prawdopodobnie obraz świętego Jana Nepomucena zasłoniło tło szopki.



 
Adnotacja: 
  • kapliczka świętego Jana Nepomucena; 
  • lokalizacja: Goczałkowice-Zdrój,  ul. Główna 19 (kapliczka), ul. Kościelna 1 (obraz), gmina Goczałkowice-Zdrój, powiat pszczyński, województwo śląskie; 
  • data wykonania fotografii: 24.01.2023 r.

6 komentarzy:

  1. Bardzo zgrabna kapliczka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję serdecznie za ciepły komentarz.

      Usuń
  2. Bardzo ładna rzeźba, wygląda jakby była nowa, tak jak i kapliczka. No kapliczka jeśli nie całkiem nowa, to starannie pomalowana.
    Klamka finezyjna, bardzo mi się podoba.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że zwracasz uwagę na klamki, zamki i inne tego typu szczegóły. Miło mieć w Tobie zrozumienie dla mojej radości z umieszczania tego typu zdjęć.

      Usuń
    2. Bardzo mi się podobają ciekawe metalowe wyroby, a ta klamka jest bardzo piękna. Mój rodziciel był tokarzem, może to więc geny ;)
      W rodzinie jest kilku "metalowców" Mąż siostry mojego oćca był kowalem, syn kuzynki robi metalowe ogrodzenia, a syn kuzyna pracuje w firmie która robi metalowe ogrodzenia.
      A mój pierwszy wyuczony zawód to...zbrojarz ;)

      Usuń
    3. I wszystko jasne, rodzina z tradycjami.

      Usuń

Miło mi, że tu zaglądasz i zostawiasz ślad. Dziękuję:)