Olsztyn

W kościele św. Jana Chrzciciela jest rzeźba z połowy XVIII wieku podobna do Jana N. Jednak brak zarostu i - w mniejszym stopniu zamknięta księga w ręku - sugerują raczej innego świętego... [źródło, fotografia rzeźby]

 


Olsztyn odwiedzałam wiele razy, we wnętrzu kościoła byłam, dokumentację fotograficzną straciłam. Na poniższym zdjęciu, robionym z daleka, postać świętego (być może świętego Jana Nepomucena) stoi za choinką po lewej stronie ołtarza.

Ołtarz główny – styl późnego baroku. Ma sześć kolumn i obraz przedstawiający chrzest Jezusa w Jordanie. Figury świętych pomiędzy kolumnami: św. Jerzy, św. Stanisław Biskup, św. Augustyn oraz postać bliżej nieznanego świętego (być może święty Jan Kanty). [źródło, fotografia ołtarza]

Przed kościołem stoi figura świętego Józefa (?) z Dzieciątkiem.

Adnotacja:

  • rzeźba przypominająca świętego Jana Nepomucena;
  • lokalizacja: Olsztyn, kościół pw. św. Jana Chrzciciela ul. Kościelna, gmina Olsztyn, powiat częstochowski, województwo śląskie;
  • data wykonania fotografii: 13.01.2023 r.

4 komentarze:

  1. No cóż tak w życiu bywa, że nie wszystko da się wyjaśnić i jednoznacznie określić.

    OdpowiedzUsuń
  2. Aha, Olsztyn ale ten inny. Bo już chciałem opieprzać, że nie zajrzałaś nawet na chwilę chociaż byłaś tak blisko :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chciałeś krzyczeć na mnie? Wiem, że mam nieustające zaproszenie i kiedyś z niego skorzystam - na pewno:)

      Usuń

Miło mi, że tu zaglądasz i zostawiasz ślad. Dziękuję:)