Jazowa

Niestety, w Jazowej nie udało mi się odnaleźć kapliczki świętego Jana Nepomucena, opisywanej na stronie nepomuki.pl. Mimo pytania kilku osób, nie ustaliłam jej położenia.
Na prywatnej posesji, w nowej (2005) kapliczce-oszklonej klatce na ceglanym cokole, stoi dębowa polichromowana figura Jana N. z przełomu XIX i XX wieku. Poprzednia lokalizacja to nieistniejąca już kapliczka brogowa na sąsiedniej posesji, potem przez ponad 20 lat leżała na strychu, skąd wyciągnął ją obecny właściciel, wyremontował ją i dba o nią. [źródło, fotografie kapliczki z rzeźbą]

Na stronie Zabytki-Podkarpacie.pl znalazłam informację o dwóch innych kapliczkach, które spotkałam przy drodze.
Murowana kapliczka z 4 ćw. XIX wieku. Usytuowana jest przy skrzyżowaniu dróg. [źródło]



Kamienna kapliczka wzniesiona w 4 ćw. XIX wieku. Znajduje się po prawej stronie drogi prowadzącej do Kozłówka. [źródło]



Adnotacja:
  • kapliczka z rzeźbą świętego Jana Nepomucena;
  • lokalizacja: Jazowa, gmina Wiśniowa, powiat strzyżowski, województwo podkarpackie;
  • data wykonania fotografii: 14.11.2021 r.

6 komentarzy:

  1. Zmasakrowane te choinki strasznie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Kapliczka trzypoziomowa..no ciekawa. Niezykła
    A zaglądnęłam do Nepomuków, ten z Jazowa taki wypolerowany, błyszczący nową farba...bez brody i wąsów. Inny i taki bardzo śniady . Bedziesz jeszcze go szukała?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może mi się uda przy najbliższym wyjeździe znaleźć tę kapliczkę.

      Usuń
  3. O i jeszcze jedna słupowa kapliczka trzypoziomowa, równie ciekawa jak poprzednia.
    Te drzewka wyglądają tak jakby je kozy poobgryzały, szkoda ich.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zupełnie nie wiem, dlaczego te świerki tak wyglądają.

      Usuń

Miło mi, że tu zaglądasz i zostawiasz ślad. Dziękuję:)