Makowiska

Na stronie nepomuki.pl jest zamieszczona poniższa informacja:
Wg zapomnianego źródła ma tu być murowana kapliczka św. Jana Nepomucena z 1890 roku. Wizja lokalna ani inne źródła tego nie potwierdzają. [źródło]



Jak można było przypuszczać, nie znalazłam kapliczki świętego Jana Nepomucena. Sfotografowałam za to figurę świętego Floriana i kapliczkę świętej Marii Magdaleny.






Adnotacja:
  • wzmianka na temat kapliczki świętego Jana Nepomucena;
  • lokalizacja: Makowiska, gmina Nowy Żmigród, powiat jasielski, województwo podkarpackie;
  • data wykonania fotografii: 14.11.2021 r.

4 komentarze:

  1. Święty Florian powoli znika pod warstwami farb...
    Zaś kapliczka Marii Magdaleny ciekawa, a figura świętej ma w sobie coś ujmującego, podoba mi się.
    Zdjęcia rzeźby Marii Magdaleny te z odbiciem drzew, fajnie wykadrowane, bardzo mi się podobają.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trudno zrobić fotografię dużej rzeźby przez szybkę, stąd te drzewa jako odbicie.

      Usuń
  2. Maria Magdalena w kapliczce to chyba raczej dość nietypowe?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że tak. Częściej są obrazy.

      Usuń

Miło mi, że tu zaglądasz i zostawiasz ślad. Dziękuję:)