Milejów

Na stronie powiat łęczyński. pl znalazłam następującą informację:
Kapliczka św. Jana Nepomucena – wymurowana na początku XX wieku – wchodzi w skład zespołu dworskiego.
Adres: ul. Fabryczna 1, Milejów [źródło]

 
Kapliczkę odszukałam bez problemu, ale zamiast wyobrażenia świętego Jana Nepomucena był w niej obrazek przedstawiający innego świętego. Za drugim razem na kapliczce wisiała już tablica z dedykacją.
 
 
Kapliczka św. Andrzeja Boboli
Wystawił ją w okresie międzywojennym ostatni dziedzic Milejowa Stanisław Kostka Rostworowski. Jest ona wotum wdzięczności za powrót żony Marii do zdrowia po porodzie.
Pierwotnie kapliczka stała po drugiej stronie drogi prowadzącej na dół wsi Milejów, na terenie należącym do Rostworowskich (teraz GS). Przeniesiona w obecne miejsce w latach 50 – tych XX wieku. 
[źródło]

Albo nie znalazłam właściwej kapliczki, albo ktoś zamieścił w internecie błędne informacje na jej temat.

Adnotacja:
  • wzmianka na temat kapliczki świętego Jana Nepomucena;
  • lokalizacja: Milejów, gmina Milejów, powiat łęczyński, województwo lubelskie;
  • data wykonania fotografii: 7.03.2021 r. i 23.08.2024 r.

3 komentarze:

  1. Ładna kapliczka i bardzo ciekawy obraz.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wg mnie ten obraz za bardzo do takiej kapliczki nie pasuje.

      Usuń
    2. Tak, w tej kapliczce zapewne lepiej wyglądałaby rzeźba.
      Mnie w obrazie podoba się ciekawe przedstawienie świętego, szczególnie kolorystyka tego obrazu.

      Usuń

Miło mi, że tu zaglądasz i zostawiasz ślad. Dziękuję:)