Przejeżdżając przez Zahorów

Na stronie nepomuki.pl zamieszczono informację, że w Zahorowie jest drewniany Jan N. trzymający krucyfiks w prawej ręce. Przejechałam przez miejscowość, uważnie przyglądając się poboczom. Niestety, nie znalazłam żadnej kapliczki, w której mogłaby rezydować rzeźba świętego Jana Nepomucena.






Jedna z pytanych przeze mnie osób stwierdziła, że w pobliskiej Choroszczynce znajduje się kościół świętego Jana. Jak się okazało na miejscu, w miejscowości jest kościół pw. Ścięcia św. Jana Chrzciciela.



Na stronie Lubelskie Klimaty opisano drewniany kościółek, poprzednik murowanego, przeniesiony do skansenu w Zaborku. Może to właśnie w którejś z tych świątyń jest wzmiankowany nepomuk?

Adnotacja:
  • wzmianka o drewnianym świętym Janie Nepomucenie;
  • lokalizacja: Zahorów, gmina Piszczac, powiat bialski, województwo lubelskie;
  • data wykonania fotografii: 8.08.2019 r.

4 komentarze:

  1. Kościół w otoczeniu świerków prezentuje się przepięknie, szczególnie widok od strony ogrodzenia jest urzekający! Cerkiewka także bardzo ładna, a Nepomuk, może rzeczywiście jest w któreś z tych świątyń.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też mi się ten świerkowy widok podoba.

      Usuń
  2. W Zaborku bylysmy, tam jest nepomuk, wspolczesny, przy wjezdzie do pensjonatu, ale to nie ten o ktorym piszesz...do kosciolka nie dotarlysmy bo byl dojazd zamkniety. A w ogole to tyle tych nepomukow juz znalazlas a z uporem pokazujesz te miejsca gdzie ich juz nie ma.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo ja opisuję miejsca, w których był, jest, a może nawet będzie:)

      Usuń

Miło mi, że tu zaglądasz i zostawiasz ślad. Dziękuję:)