Garnek

Kapliczkę w Garnku widziałam dwukrotnie, pierwszy raz w czerwcu 2022 roku. Niestety, straciłam dokumentację fotograficzną i nie mam pewności, czy już wtedy była wyremontowana. Wydaje mi się, że nie, gdyż mam wrażenie, iż schodziłam do niej, by sfotografować wnętrze.


(...) przy wjeździe do wsi od strony Karczewic, po wschodniej stronie Warty, naprzeciw drewnianego młyna, stoi piękna drewniana kapliczka z takąż polichromowaną figurą Jana N. w malowanej na błękitno wnęce, na nieco dziwacznym cokole... [źródło, fotografie sprzed remontu]

 
Adnotacja:
  • kapliczka z rzeźbą świętego Jana Nepomucena;
  • lokalizacja: Garnek, gmina Kłomnice, powiat częstochowski, województwo śląskie;
  • data wykonania fotografii: 13.01.2023 r.

12 komentarzy:

  1. Ooo... jaki tłuścioszek fajny :D
    I nawet ta ostentacyjnie sztuczna róża mu pasuje, choć powinna być raczej palma.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawy i sympatyczny ten Nepomucen. I ładnie odmalowany, ciekawe czy przez fachowca czy przez zdolnego amatora.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trudno mi to stwierdzić, ale też mi się to odmalowanie podoba.

      Usuń
    2. Polichromia zdecydowanie profesjonalna.

      Usuń
    3. Ale jak patrzeć na stare zdjęcia, to kapliczka wygląda na nowo postawioną.

      Usuń
    4. Też mi się wydaje, że to zupełnie nowa kapliczka.

      Usuń
    5. I polichromia wygląda na fachowe działanie.

      Usuń
  3. ma twarz Henryka VIII Tudora..takie moje skojarzenie, aż zajrzałam do Wikipedii

    OdpowiedzUsuń
  4. Nepomuk dostaje coraz to nowy bukiet kwiatów.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda, że sztucznych, ale kapliczka wygląda na zadbaną.

      Usuń

Miło mi, że tu zaglądasz i zostawiasz ślad. Dziękuję:)