Wilkowice

Współczesna drewniana pseudoludowa figura Jana N. przy ul. Kościelnej, koło mostu na Wilkówce, koło Szkoły Podstawowej... [źródło, fotografia rzeźby]

Ulicę Kościelną znalazłam, mostek na Wilkówce też, obok budynek szkoły podstawowej, tylko figury świętego Jana Nepomucena nie mogłam odszukać.

Na placu kościelnym odnalazłam tylko figurę świętego Jana Kantego.

Zapytana przy mostku osoba stwierdziła: "A był tu jakiś świątek, ale go ścieli. Kilka miesięcy temu."

Adnotacja:
  • miejsce po figurze świętego Jana Nepomucena;
  • lokalizacja: Wilkowice, gmina Wilkowice, powiat bielski, województwo śląskie;
  • data wykonania fotografii: 25.01.2023 r.

6 komentarzy:

  1. O, mam nadzieję, że ta informacja o ścięciu świątka nieprawdziwa. Ten pokazany "w źródle" bardzo ciekawy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trudno mi się odnieść do uzyskanej informacji.

      Usuń
  2. No i krzyżyk na drogę, skoro tam niepotrzebny. Jeśli nie spróchniał, nie poszedł do pieca może cieszy ludzi swoją obecnością gdzie indziej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie zaintrygowało to określenie "ścieli", może to był jakiś wypadek samochodowy.

      Usuń
    2. To mógł być świątek wycięty w drzewie, które tam wcześniej rosło. Czasem tak robią.

      Usuń
    3. Widziałam takie rzeźby.

      Usuń

Miło mi, że tu zaglądasz i zostawiasz ślad. Dziękuję:)