Bukowina

Bukowinę odwiedziłam dwa razy. Dokumentacja z pierwszego wyjazdu została utracona. Tym razem publikuję na bieżąco.



Współczesna polichromowana figura Jana N. w niszy na zewnątrz kościoła Ofiarowania Najświętszej Marii Panny, na lewo od wejścia. Rzeźba ufundowana przez Państwową Wyższa Szkołę Zawodową w Zamościu jako zastępnik starej skradzionej figury (...), została poświęcona 21 września 2008 roku...[źródło]



W lewej niszy na zewnątrz kościoła Ofiarowania Najświętszej Marii Panny była niegdyś drewniana rzeźba Jana N. Została skradziona po roku 1950...  [źródło, fotografia rzeźby]

W tym samym kościele Ofiarowania NMP (...) był kiedyś, nieistniejący już niestety, ołtarz Jana N... [źródło]
 

Kościółek uroczo wyglądał na tle jesiennych drzew, ale ciszę zakłócał malutki piesek, wyjątkowo zgryźliwie ujadający na mój widok.

Adnotacja:

  • rzeźba świętego Jana Nepomucena;
  • lokalizacja: Bukowina, kościół pw. Ofiarowania Najświętszej Maryi Panny, gmina Biszcza, powiat biłgorajski, województwo lubelskie;
  • data wykonania fotografii: 11.07.2021 r. i 11.11.2023 r.

8 komentarzy:

  1. Kościółek zaiste uroczy, a Nepomucen bardzo ładny.
    Małe zaś pieski zazwyczaj są jazgotliwe, chyba głosem nadrabiają niedostatek wzrostu ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten nie był aż tak mały, żeby AŻ TAK jazgotać.

      Usuń
  2. Nepomucen niezły.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No przecież nie czepiam się dla przyjemności czepiania. Jak coś zasługuje na pochwałę, to pochwalę :P

      Usuń
    2. No, patrz, a ja myślałam, że przyjemność z czepiania się jest znaczna.

      Usuń
    3. Widać, że w ogóle mnie nie znasz.

      Usuń
    4. Oj, choć trochę :)

      Usuń

Miło mi, że tu zaglądasz i zostawiasz ślad. Dziękuję:)