Pilzno

(...) kamienna polichromowana figura Jana N. w sąsiedztwie kościoła i klasztoru karmelitów ustawiona na prostokątnym cokole i chroniona blaszanym daszkiem na wygiętych metalowych nóżkach. Jan na biret, czerwoną pelerynę, aureolę, palmę i krzyż... [źródło]

 

 



W trakcie szukania informacji na temat Pilzna dowiedziałam się, że w tej miejscowości jest kapliczka z rzeźbą świętego Jana Nepomucena.





Polecam: 

 
Adnotacja: 
  • figura oraz kapliczka świętego Jana Nepomucena; 
  • lokalizacja: Pilzno, ul. Karmelicka, gmina Pilzno, powiat dębicki, województwo podkarpackie; 
  • data wykonania fotografii: 28.04.2023 r. i 27.01.2024 r.

4 komentarze:

  1. Szkoda że nie wiedziałaś o tej drugiej kapliczce, bardzo ciekawa i historia związana z jej powstaniem też ciekawa. Fajowski byłby dział tej w uroczystości inaugurującej.
    Nepomucen przed kościołem też ciekawy ale chyba renowacja by mu się przydała.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dowiedziałam się dopiero teraz, szukając w internecie informacji na temat Pilzna. Może kiedyś uda mi się zajechać tam kolejny raz.

      Usuń
  2. Nepomucen z daleka wygląda na zadbanego. Niestety chyba tanim kosztem i we własnym zakresie odmalowywali rzeźbę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A do tego warunki atmosferyczne nie służą rzeźbom na świeżym powietrzu.

      Usuń

Miło mi, że tu zaglądasz i zostawiasz ślad. Dziękuję:)