Chmielek_Morgi

Nie mam pewności, czy poprzednim razem (dwa lata temu) rzeźby w kapliczce już nie było. Z moich zapisków to nie wynika, a dokumentację fotograficzną utraciłam.


(...) nowa kapliczka (zapewne na miejscu starej) z drewnianym polichromowanym Nepomukiem o długiej szyi przedstawionym w nieczęstej pozie przyklęku... [źródło, fotografia rzeźby]

 

 

Mam nadzieję, że brak rzeźby jest chwilowy. Może oddano ją do renowacji?

Adnotacja:

  • kapliczka ponepomucka;
  • lokalizacja: Chmielek-Morgi, gmina Księżpol, powiat biłgorajski, województwo lubelskie;
  • data wykonania fotografii: 11.07.2021 r. i 12.11.2023 r.

10 komentarzy:

  1. Ładna kapliczka, ta pustka w niej jest jakaś taka przygnębiająca, obrazek nie jest w stanie zrekompensować braku rzeźby.
    Oby nieobecność Nepomucena była tylko chwilowa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wnętrze kapliczki przedstawia dbałość mieszkańców o nią. Mam nadzieję, że rzeźba jest wzięta do renowacji i wróci - piękna - na swoje miejsce.

      Usuń
  2. Taki inny Nepomucen, szkoda go ale był trochę podniszczony więc nadzieja, ze wróci w lepszej formie, wygląda na to, że będziesz musiała wrócić po raz trzeci.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chętnie tam wrócę, to blisko Tanwi. Fantastyczne miejsce na spływ kajakowy.

      Usuń
    2. To jak te kajaki będą realizowane to może zobaczymy i Nepomucena

      Usuń
    3. Mam nadzieję.

      Usuń
  3. Do tej kapliczki pasowałby Nepomucen z plastiki. I dużo ordynarnie sztucznych kwiatów.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na szczęście, nie wszyscy tak myślą. Wnętrze wygląda na ascetyczne. I dobrze:)

      Usuń
    2. Poczekaj aż przywiozą figurę świętego :D

      Usuń
    3. Może kiedyś tam zajadę, by zobaczyć zmiany.

      Usuń

Miło mi, że tu zaglądasz i zostawiasz ślad. Dziękuję:)