Dęborzyn

Jadąc do Dęborzyna, nie spodziewałam się, że w kapliczce czeka mnie niespodzianka.

 
Kapliczka, wzniesiona w XVIII wieku z fundacji dworskiej, a na początku XX wieku przestawiona z otworzeniem pierwotnej formy. Wewnątrz figura i obraz MB w miejsce skradzionej... [źródło, pisownia oryginalna]

Nieopodal mostku nad Wolanką - dopływem Jodłówki w Dęborzynie (...) stoi kapliczka z XVIII-tego wieku, a w niej replika Świętego... [źródło]




Adnotacja: 
  • kapliczka świętego Jana Nepomucena; 
  • lokalizacja: Dęborzyn, parcela J. Lisa, gmina Jodłowa, powiat dębicki, województwo podkarpackie; 
  • data wykonania fotografii: 28.04.2023 r.

6 komentarzy:

  1. Czyli nie spodziewałaś się znaleźć w niej Nepomucena...a tu taki piękny, święty z bardzo ciekawym krzyżem na piersi...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie spodziewałam się, na stronie była "kreska".

      Usuń
  2. Ciekawe czy odnowienie kapliczki ma jakiś związek z tym nowym domostwem w tle?
    Bardzo mi się ten Nepomuk podoba, ta jego pucułowata twarz i bródka taka fajowska.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jednym słowem replika rzeźby w replice kapliczki, a ten XVIII wiek to zawracanie głowy.

    Bo nie wiadomo, czy przy tym przestawianiu i odtwarzaniu (popraw sobie :P) pierwotnej formy użyto chociaż cegieł ze starej kapliczki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie mogę poprawić, to cytat. Zrobiłam za to dopisek.

      Usuń

Miło mi, że tu zaglądasz i zostawiasz ślad. Dziękuję:)