Kobierniki

Jadąc z Sandomierza w kierunku Koprzywnicy, kątem oka dostrzegłam przydrożną kapliczkę.


  

Trudno było gdzieś stanąć, trudno było też podejść bliżej.

 

 

Dopiero po powrocie dotarłam do  "Programu Opieki nad Zabytkami dla Gminy Samborzec na lata 2020 – 2023"  [źródło], w którym w "Wykazie zabytków wpisanych do gminnej ewidencji zabytków" pod numerem 21. zapisano Kobierniki Kapliczka św. Jana Nepomucena I p. XIX w.

Biorąc pod uwagę to, co mogłam zaobserwować z daleka oraz położenie kapliczki przodem do rozlewiska Koprzywianki (i Wisły), mam prawie pewność, że w kapliczce jest rzeźba świętego Jana Nepomucena.


Polecam: Kobierniki.
 
Adnotacja:
  • kapliczka świętego Jana Nepomucena (na 99%);
  • lokalizacja: Kobierniki nr 5 (DK 79), gmina Samborzec, powiat sandomierski, województwo świętokrzyskie;
  • data wykonania fotografii: 19.02.2023 r.

4 komentarze:

  1. Raczej niewiele straciłaś nie mogąc podejść do tej kapliczki bliżej i zrobić lepszych zdjęć.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale jakbym bliżej podeszła, to miałabym stuprocentową pewność, że to postać świętego Jana Nepomucena.

      Usuń
  2. Ta zabudowa z tyłu jakby świeżo po remoncie, a ten daszek na kapliczce dziwnie wygląda, jakby nie dokończony...może kapliczka jest w trakcie odnawiania...
    Sylwetka rzeźby podobna do Nepomucena.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Być może. Porównywałam zdjęcia z innego okresu - był tam żywopłot z tuj i nic poza tym nie było widać.

      Usuń

Miło mi, że tu zaglądasz i zostawiasz ślad. Dziękuję:)