Zaczernie

Przy drodze, za ogrodzeniem prywatnej posesji, stoi kamienna polichromowana figura Jana N. Niedawno remontowana, prezentuje typową dla tych okolic wersję Nepomuka: krępy, statyczny, w niewielkim kontrapoście, z krucyfiksem na lewym przedramieniu. Czarny biret i peleryna ze złotym sznurem, bladoniebieska stuła, rude (!) włosy. Masywny prosty cokół [źródło]

 



Adnotacja: 
  • figura świętego Jana Nepomucena; 
  • lokalizacja: Zaczernie 395, gmina Trzebownisko, powiat rzeszowski, województwo podkarpackie; 
  • data wykonania fotografii: 18.02.2023 r.

6 komentarzy:

  1. I bez zarostu, to się rzadko zdarza, taki świeżo wygolony aż mnie zadziwiło., ale ciekawy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. i ten płotek z kwiatuszków u jego stóp, taki równiutki, to sztuczne czy wyrzeźbione razem z figurą.

      Usuń
    2. Ponoć jest typowy dla swoich okolic. Za mało się tam jeszcze kręciłam, więc trudno mi porównywać.

      Usuń
    3. Myślę, że to sztuczne mieczyki.

      Usuń
  2. Oczy me tak przywykły do wizerunku brodatego Nepomucena, że ten bez zarostu wydaje jakiś dziwny, ale przystojny on. Usta ma zaś tak ułożone jakby coś mówił, hmmm może dlatego nie ma zarostu aby zwrócić uwagę na usta?
    Te kwiaty wkoło wyglądają jak korona.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Brak zarostu jest raczej rzadkością wśród nepomuckich przedstawień. "Korona" z kwiatów zrobiła na mnie wrażenie.

      Usuń

Miło mi, że tu zaglądasz i zostawiasz ślad. Dziękuję:)