Nadrzecze

(...) w kaplicy św. Krzysztofa jest (...) rzeźba Jana N. autorstwa Aleksandra Iwańczuka. Jest to współczesna drewniana figura w stylu ludowym, której znakiem szczególnym jest krótka sutanna sięgająca kolan i duży pompon na birecie... [źródło]
 


 

W kaplicy uwagę przukuwają obrazy drogi krzyżowej autorstwa Jerzego Dudy-Gracza.

Polecam: 

 
Adnotacja:
  • kaplica, w której jest rzeźba świętego Jana Nepomucena;
  • lokalizacja: Nadrzecze, gmina Biłgoraj, powiat biłgorajski, województwo lubelskie;
  • data wykonania fotografii: 21.06.2020 r.

6 komentarzy:

  1. Niezwykle ciekawe miejsce i niezwykle ciekawi ludzie tam osiedli, działają i tworzą.
    Twórczość Dudy-Gracza podziwiam!
    Co do tego Nepomucena to mam jednak mieszane odczucia. Jak dla mnie niespójna ta rzeźba. Głowa mocno stylizowana, ale twarz sympatyczna. Proporcje tej rzeźby przypominają dziecięce głowonogi i może takie było zamierzenie artysty. Mnie jednak szczególnie rażą te malutkie ręce i dłonie.
    Rzeźba wygląda hmmmm humorystycznie raczej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trudno mi oceniać jakość i estetykę tej rzeźby.

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. To Nadrzecze a nie Dolina Muminków.

      Usuń
    2. Paszczaki można spotkać nie tylko w Dolinie :D

      Usuń
    3. Wierzę Ci na słowo :)

      Usuń

Miło mi, że tu zaglądasz i zostawiasz ślad. Dziękuję:)