Trzylatków Mały

Blisko głównej szosy, przy mostku nad mikrorzeczką, stoi kapliczka otwarta na trzy strony, okazała, ceglana, z datą 2000. Wewnątrz szablonowa figurka Jana N. cała pomalowana srebrzanką, około 70 cm wysokości, bez krzyża. Prawdopodobnie upadła, bo prawa dłoń jest rozbita, i przez jakiś czas zostały z niej tylko druty. Później prowizorycznie naprawiono obie dłonie, ale uszkodzenia są widoczne... [źródło]







Adnotacja:
  • kapliczka świętego Jana Nepomucena;
  • lokalizacja: Trzylatków Mały 46a, gmina Błędów, powiat grójecki, województwo mazowieckie;
  • szablon: Barbara Schaefer-Kobyłczyk, Zakład sztuki kościelnej w Piekarach Śląskich;
  • data wykonania fotografii: 25.09.2019 r.

6 komentarzy:

  1. Nepomucen może i szablonowy, ale z całego tego zestawu (kapliczka, tuje, sztuczne kwiaty) i tak sprawia najlepsze wrażenie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Kształt daszka w tej kapliczce mi się podoba, no i kapliczka ma dobre proporcje, a Nepomucen prawdopodobnie kupiony w sklepie z dewocjonaliami.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Być może rzeźba zamówiona w zakładzie.

      Usuń
  3. Czy ja wiem..mieszane mam wrażenia, otoczenie nieciekawe, jakiś magazyn, daszek trochę chiński, szablonowemu Nepomucenowi czas nadał szlachetności

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pięć lat czekałam na publikację, może coś się tam zmieniło na lepsze.

      Usuń

Miło mi, że tu zaglądasz i zostawiasz ślad. Dziękuję:)