Bukowina Tatrzańska

Na stronie nepomuki.pl jest mowa o dwóch rzeźbach świętego Jana Nepomucena, które znajdują się w Bukowinie Tatrzańskiej w prywatnych rękach. Ponieważ nie dotarłam do nich, pokazuję kapliczki sfotografowane podczas spaceru po miejscowości.


 




(...) w galerii księdza Władysława Podhalańskiego jest obraz (a raczej oleodruk) Jana N. pochodzący ponoć z Gratz (...). Rzeczywiście, u dołu obrazu widnieje "Graz", a polskie słowa "Obraz. St. Jan Nepomucyn" mogły zostać umieszczone specjalnie dla polskich pielgrzymów, lub dopisane już w Polsce... [źródło, fotografia obrazu]
 
Do galerii też nie dotarłam, spóźniłam się...
 
Willa Mnich usytuowana jest w sercu Bukowiny Tatrzańskiej. Kiedyś była tu prywatna galeria księdza Władysława Podhalańskiego, tutaj wystawiał swoje malarstwa na szkle, które tworzył z ogromną pasja i zaangażowaniem. [źródło]
 
Adnotacja:
  • rzeźby i obraz świętego Jana Nepomucena;
  • lokalizacja: Bukowina Tatrzańska, gm. Bukowina, powiat tatrzański, województwo małopolskie;
  • data wykonania fotografii: 30.06.2019 r.

8 komentarzy:

  1. Kapliczki takie jakie powinny być wszystkie kapliczki, autorskie, zadbane.
    Te różowe kwiaty w pierwszej kapliczce, co to?
    Wypasiony hotel zamiast galerii, dochodowy zapewne o wiele bardziej niż ośrodek kulturalny. Szkoda galerii.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To chyba bratki (sztuczne).

      Usuń
    2. Wyglądały mi na bratki, ale w nie widzianym przeze mnie kolorze, no ale sztuczne mogą mieć każdy kolor ;)

      Usuń
    3. Ale obok jest żywa róża.

      Usuń
    4. Wszystkie te kapliczki mają ładne otoczenie. Bardzo podoba mi się św. Franciszek, podobnie przedstawionego z ptakami, widziałam nad stawami milickimi.

      Usuń
    5. Święty Franciszek jest wdzięczną postacią dla rzeźbiarzy.

      Usuń
  2. Kapliczki bardzo wpisane w styl podhalański i to jest urocze w tym regionie kraju..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda, że życie jest zbyt krótkie, aby to wszystko zobaczyć na własne oczy i poznać ten region dokładniej.

      Usuń

Miło mi, że tu zaglądasz i zostawiasz ślad. Dziękuję:)