Zubrzyca Górna

Na stronie nepomuki.pl jest dziewięć wyobrażeń świętego Jana Nepomucena w Orawskim Parku Etnograficznym w Zubrzycy Górnej. Niestety, podczas mojej wizyty w skansenie wnętrza chałup były zamknięte.

Na szczęście zajrzałam do kapliczki, w której (...) znajduje się współczesny, stylizowany na starego kamiennego Jana, Nepomuk... [źródło]



Adnotacja:

  • rzeźby, obraz, obrazki na szkle, oleodruki świętego Jana Nepomucena;
  • lokalizacja: Zubrzyca Górna, gm. Jabłonka, powiat nowotarski, województwo małopolskie;
  • data wykonania fotografii: 29.09.2018 r.

8 komentarzy:

  1. Zajrzałam do źródeł, niezwykle ciekawe nepomucenowe zbiory ma ten skansen, jednak chyba tylko z przewodnikiem można je zobaczyć, a te rzeźby to chyba w ogóle w magazynie tkwią.
    Ten którego udało ci się zobaczyć realistycznie odtworzony.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Obiecuję sobie, że pojadę tam na dłużej i w sezonie, aby obejrzeć dokładnie udostępnione do zwiedzania wnętrza. Podczas mojej jesiennej wizyty w Zubrzycy panie, siedzące w biurze, powiedziały mi, że mogę sobie zobaczyć skansen z zewnątrz, bo wszystko jest pozamykane.

      Usuń
    2. Życzę ci aby ci się udało zobaczyć wszystkie te Nepomuki nie tylko przez szybkę. Szczególnie ciekawe są rzeźby.

      Usuń
    3. Dziękuję bardzo.

      Usuń
  2. przypomina mi ten Nepomucen chinskiego mandaryna...hehehe...wybacz ale tak mi si skojarzyło..

    OdpowiedzUsuń
  3. Kapliczka niebrzydka, ale w środku bida z nędzą.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak wyglądała przed pięciu laty. Być może przez ten czas bardziej ją zagospodarowano (urządzono, ozdobiono).

      Usuń

Miło mi, że tu zaglądasz i zostawiasz ślad. Dziękuję:)