Tylicz

Na stronie nepomuki.pl jest mowa o dwóch wyobrażeniach Świętego Jana Nepomucena w drewnianym kościele pw. Świętych Apostołów Piotra i Pawła w Tyliczu.

(...) w starym drewnianym kościele, na przyściennym cokole, jest drewniana polichromowana figura Jana N. Ustawiono ja na ciekawym bębnowym, zielono-złotym cokoliku. [źródło]
 


 
(...)w tym samym kościele jest też ołtarzyk barokowy, w którym umieszczono obraz św. Jana Nepomucena [źródło]
 


Kościół był, niestety, zamknięty, mogłam tylko zrobić zdjęcie rzeźby przez szybkę.
 
Adnotacja: 
  • rzeźba i obraz  świętego Jana Nepomucena; 
  • lokalizacja: Tylicz, kościół pw. Świętych Apostołów Piotra i Pawła, gmina Krynica, powiat nowosądecki, województwo małopolskie; 
  • data wykonania fotografii: 29.04.2023 r.

4 komentarze:

  1. Dobrze, że chociaż tyle ze zdjęciami się udało i że zobaczyłaś jednego Nepomuka. Widać, że on też łypał w Twoją stronę okiem :P
    Sam kościół w środku jest jakiś dziwny. Chór dzieli w poprzek nawę na pół?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wydaje mi się, że to kruchta (babiniec).

      Usuń
  2. Nepomucen bardzo ciekawy, dobrze że udało ci się go sfotografować.
    Weszłam w mapę Google i pooglądałam zdjęcia z Tylicza, bardzo ciekawe miejsce!
    A dzwonnica niezwykle interesująca!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tamte okolice (szkoda, że ode mnie dalekie) warte są bliższego poznania.

      Usuń

Miło mi, że tu zaglądasz i zostawiasz ślad. Dziękuję:)