Grybów_Biała Wyżna

W tej dawnej wsi - dziś części Grybowa - przy drodze wychodzącej w kierunku Krynicy znajduje sie przydrożna polichromowana figura Jana N. na cokole, chroniona blaszanym ząbkowanym daszkiem. Niedawno (2018?) rzeźbę umieszczono w brzydkiej szklanej gablocie... [źródło]







Adnotacja:
  • kapliczka świętego Jana Nepomucena; 
  • lokalizacja: Grybów, os. Biała Wyżna, ul. Grottgera 95 (DW981), gmina Grybów, powiat nowosądecki, województwo małopolskie; 
  • data wykonania fotografii: 15.06.2024 r.

8 komentarzy:

  1. Wysoko i na takiej stromej skarpie stoi ten Nepomucen. Za to kwiaty ma piękne u stóp, te czerwone to piwonie, czy może takie wielkie pełne maki?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wysoko, stromo i bez widocznego dojścia, stąd nie mogłam podejść bliżej. Czerwone róże rosną u stóp.

      Usuń
    2. O, róż nie wzięłam pod uwagę, ale takie czerwoniutkie i pełne, że wyglądały mi na ogrodowe pełne maki.

      Usuń
    3. Piwonie, maki, róże i wszystko co czerwone - to bardzo ładne kwiatki.

      Usuń
  2. Całość jest tak mocno zdominowana przez czarna włókninę (?), która ma zapewne zapobiegać rośnięciu chwastów, że ani ta przeszklona klatka mnie nie razi, ani żywe kwiaty nie budzą zachwytu.
    Słup energetyczny na tle plantacji bez truskawek.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest nadzieja, że to czarne podłoże zarośnie i nie będzie go widać. Ale dlaczego "bez truskawek"?

      Usuń
    2. Bo taką włókninę stosuje się na plantacjach truskawek.

      Usuń
    3. Teraz już rozumiem.

      Usuń

Miło mi, że tu zaglądasz i zostawiasz ślad. Dziękuję:)