Łyse

Na stronie nepomuki.pl zamieszczono informacje o kilku wyobrażeniach świętego Jana Nepomucena (rzeźby, gwasze), które wystawiano na jarmarkach wielkanocnych we wsi Łyse. [fotografie]

Ponieważ byłam w tej okolicy w maju, nie widziałam żadnego wyobrażenia. Sfotografowałam jedynie przydrożną kapliczkę.



Na szczęście drewniany kościół pw. św. Anny był otwarty, więc - po obejrzeniu i zrobieniu kilku zdjęć przykościelnym kapliczkom - mogłam zajrzeć do środka.





Wewnątrz kościoła zastałam wystawę palm wielkanocnych, wykonanych na "LIV Konkurs Palma Kurpiowska Łyse '2024".






 
Jeśli tylko będę mogła pojechać na Niedzielę Palmową na Kurpie, to - być może - i ja znajdę na towarzyszącym konkursowi jarmarku jakiegoś nepomuka.

Adnotacja:

  • ludowe rzeźby i obrazy świętego Jana Nepomucena;
  • lokalizacja: Łyse, jarmarki towarzyszące konkursowi palm kurpiowskich, gmina Łyse, powiat ostrołęcki, województwo mazowieckie;
  • data wykonania fotografii: 5.05.2024 r.

6 komentarzy:

  1. Pierwsza kapliczka niebrzydka, nowa i jeszcze jakieś normalne krzewy przy niej rosną, a nie tuje. To może jednak jest jakaś nadzieja dla polskiej wsi :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba jesteś przeciwnikiem tuj.

      Usuń
    2. Są inne, ładniejsze rośliny, bardziej pasujące do polskiego krajobrazu. Na cmentarzach tuje mi nie wadzą. Jako ozdoba trawnika przed blokiem, czy na wsi wg mnie to przejaw braku gustu.

      Usuń
    3. Teraz odchodzi się od tuj w ogródkach, ale nowa moda sadzenia kwitnących krzewów ozdobnych zamiast iglaków długo jeszcze nie będzie dominować w krajobrazie.

      Usuń
  2. Piękne te kapliczki i wystawa palm bardzo ciekawa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może mi się uda kiedyś zobaczyć to na żywo.

      Usuń

Miło mi, że tu zaglądasz i zostawiasz ślad. Dziękuję:)