Grybów

Po lewej stronie ul. Turystycznej, w kierunku Cmentarza wojennego nr 129, znajduje się murowana kapliczka domkowa z obrazem Matki Boskiej z Dzieciątkiem.


 
W małej wnęce nad wejściem umieszczona jest ceramiczna płaskorzeźba Jezusa Chrystusa na krzyżu. Po lewej stronie stoi święty Jan Nepomucena, po prawej - Matka Boska.







Poniżej - na życzenie z komentarza - fotografie wnętrza kapliczki i kartki, wiszącej na kracie. 



Adnotacja:
  • kapliczka z płaskorzeźbą, na której jest postać świętego Jana Nepomucena; 
  • lokalizacja: Grybów, ul. Turystyczna 13-7, gmina Grybów, powiat nowosądecki, województwo małopolskie; 
  • data wykonania fotografii: 16.06.2024 r.

8 komentarzy:

  1. A co to za kartka w wejściu? I gdzie zdjęcie wnętrza?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Żartujesz, prawda? Ale na życzenie wpis został uzupełniony:)

      Usuń
    2. Dziękuję.
      Ze zdjęciem wnętrza nie żartowałem :D
      I w sumie dobrze, ze i kartkę pokazałaś.

      Usuń
    3. Jak to dobrze, że wykonałam zdjęcie tej kartce:)

      Usuń
  2. ciekawa ta płaskorzeźba.
    Poszperałam sobie w necie aby znaleźć coś na temat tej kapliczki, no i...
    Na mapie Google jest kapliczka blisko domostwa nr 13, podobna do tej pokazanej przez ciebie, jednak różnice w wyglądzie są spore.
    Znalazłam jeszcze, stronę ze zdjęciami kapliczek w Grybowie, nie ma tam zdjęcia identycznie takiej samej kapliczki jak twoja, ale jest taka jak na mapie Google.
    Link do strony ze zdjęciami kapliczek, identyczna z tą na mapie na ul Turystycznej to numer 01143.
    https://msus.kylos.pl/kapliczki.php?str=kps&ktga=msc&alf=Gru-Jadz&ktgb=Gryb%C3%B3w~grybow

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Płaskorzeźba ciekawa, nigdy podobnej nie widziałam. Dziękuję za link, korzystałam z niego, szukając kapliczek w okolicy Grybowa. Zdjęcia były robione 28.05.2018 roku, stąd różnica w wyglądzie.

      Usuń
    2. Ładne świerki rosły koło kapliczki.

      Usuń
    3. Teraz też otoczenie ładnie wygląda.

      Usuń

Miło mi, że tu zaglądasz i zostawiasz ślad. Dziękuję:)