Kacwin

W kościele Wszystkich Świętych malowidło z Janem N. na balustradzie chóru. Podpis głosi: "S. IOANNES NEPOMVcenvs / OB SIGILIVM S. CONFESSIONIS / IN MOLDAVM FLVMEN PRÆCipitate"... [źródło]



 

W tym samym kościele (...) nieistniejący obraz Jana N. w ołtarzu bocznym św. Józefa. Ołtarz datowany był na rok 1777, a spalił się na początku XIX wieku... [źródło]

Nowy ołtarz boczny z dwoma obrazami św. Józefa i św. Jana Nepomucena sprawiono w r. 1777. [źródło]

Poniżej kilka fotografii kościoła.







 

 Adnotacja:

  • obraz świętego Jana Nepomucena oraz informacja na temat drugiego obrazu (nieistniejącego);
  • lokalizacja: Kacwin, kościół pw. Wszystkich Świętych, gm. Łapsze Niżne, powiat nowotarski, województwo małopolskie;
  • data wykonania fotografii: 28.01.2024 r.

10 komentarzy:

  1. I czemu znów bez zdjęcia samego kościoła?

    Obraz na balustradzie dość konwencjonalny i chyba niezbyt wysokiej klasy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na życzenie fotografie kościoła zostały zamieszczone.
      Znalazłam informację, że: "W r. 1714 zbudowano piękny barokowy chór, który do dziś jest dobrze zachowany." Trudno mi ocenić klasę obrazu, ale takiej balustrady na chórze nie widziałam wcześniej.

      Usuń
    2. Kościół ciekawy. Tylko takie małe okienka miał jak tu widać?

      Usuń
    3. Chyba tak, pewnie budowano go w celach (ewentualnie) obronnych.

      Usuń
  2. O! Najbardziej mi się podobają hełmy wieńczące wieżę i wieżyczkę i klamka z szyldem. Chór z wizerunkiem Nepomucena też bardzo ciekawy!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Klameczka to malutkie arcydzieło, nawet ma datę.

      Usuń
    2. Datę dostrzegłam, bardzo to arcydziełko przemyślane.

      Usuń
    3. A jakbym się nie upomniał, to tego zdjęcia też by nie było!
      I dlaczego?
      Jak coś się fotografuje ciekawego, to przecież wypada się dzielić :P

      Usuń
    4. Mario, masz rację.

      Usuń
    5. Dariuszu, czasami mam tak dużo zdjęć samych rzeźb, że już nie myślę o wstawianiu fotografii zewnętrza. Ale masz rację z tym dzieleniem się. Postaram się poprawić:)

      Usuń

Miło mi, że tu zaglądasz i zostawiasz ślad. Dziękuję:)