Putnowice Górne

(...) drewniana polichromowana figurka Jana N. autorstwa miejscowego twórcy w kapliczce na drewnianym słupie, stojącym przy krzyżu drewnianym z 1987 roku. Krzyż i kapliczka otoczone metalowym (uprzednio drewnianym) płotkiem. Figura ma ciekawie oddaną brodę. [źródło, fotografia rzeźby]




Nie wiem dlaczego, ale rzeźba jest ustawiona bokiem.


Z drugiej strony kapliczki stoi figurka świętego Rocha.


Po drodze, szukając kapliczki ze świętym Janem, natknęłam się na dwie inne, sąsiadujące ze sobą. Szczególnie urokliwa jest ta mała z aniołkiem (w oryginale nie jest niebieski).






Adnotacja:
  • kapliczka świętego Jana Nepomucena;
  • lokalizacja: Putnowice Górne, gmina Uchanie, powiat hrubieszowski, województwo lubelskie;
  • data wykonania fotografii: 25.10.2019 r.

6 komentarzy:

  1. Nepomuk widać w czymś zawinił, więc go postawili do kąta :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) A ja myślałam, że podczas sprzątania ktoś go tak nieuważnie postawił. Może masz rację, czasami zdarzało się takie "karanie" świątków.

      Usuń
  2. No to nietypowo potraktowany niepomuk...Bardzo on jest ludowy. Malutka kapliczka. ciekawa...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam pewną teorię na temat kilku rzeźb o podobnych rozmiarach, znajdujących się w okolicy. Ale jak dotrę do książki, to może się czegoś dowiem więcej.

      Usuń
  3. Może Nepomucen sam się odwrócił bo Świat przestał mu się podobać...

    OdpowiedzUsuń

Miło mi, że tu zaglądasz i zostawiasz ślad. Dziękuję:)