Kapliczka ponepomucka w Pałecznicy

Kapliczkę trudno było znaleźć, stoi na krańcu wsi, poza głównymi drogami dojazdowymi, w pobliżu przepływa rzeka Wieprz.




Kapliczka murowana na miejscu starszej drewnianej, w której była rzeźba św. Jana Nepomucena zapewne z końca XVIII wieku... [źródło]



Zanim znalazłam tę właściwą, sfotografowałam kapliczkę stojącą przy głównej ulicy.


Grupa dzieciaków poinformowała mnie, że kolejna kapliczka jest przy kościele. 










Na końcu jeden z chłopców, zapytany o jeszcze inną kapliczkę, pokazał mi drogę do tej właściwej. Jechał na rowerze przede mną z taką prędkością, że trudno było go dogonić.

Na stronie fotopolska.eu jest fotografia Pałecznicy z 1941 roku.

Adnotacja: 
  • kapliczka ponepomucka; 
  • lokalizacja: Pałecznica, gmina Niedźwiada, powiat lubartowski, województwo lubelskie; 
  • data wykonania fotografii: 20.07.2020 r.

2 komentarze:

  1. Najestetyczniej zaopiekowana ta kapliczka przy kościele i ten obraz Matki Boskiej niezwykle ciekawy, taki inny.
    Wewnątrz kapliczki ponepomuckiej na ścianie wisi ciekawy krzyż, bardzo ciekawy jest także front kościoła z tymi dwoma wieżyczkami.
    A na pierwszym zdjęciu tak fajnie ptaszek sobie przelatuje przez kadr :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Obraz zwrócił moją uwagę - były trójwymiarowy (kwiaty naklejane na sukienkę). A wieżyczki jakby z południa Europy.

      Usuń

Miło mi, że tu zaglądasz i zostawiasz ślad. Dziękuję:)