Nepomuki z Brzeźnicy Książęcej

Dwie kapliczki nad rzeczką, niemalże stykające się ze sobą. Jedna stareńka, druga niedawno pobudowana.








Z lewej stara kapliczka przy mostku na rzece Piskornicy, w której niegdyś była ludowa rzeźba św. Jana Nepomucena. Z prawej kapliczka z końca XX w. i z tegoż czasu św. Jan Nepomucen nawiązujący do ludowych rzeźb (na rzeźbie napis Jan Nepomucen, Gniew i inicjały ZP) [źródło]









(...) przy mostku na potoku Piskornica współczesna kapliczka z drewnianą ludową rzeźbą Jana N. o długiej stule, z aureolą... Z tyłu figury JN napis "GNIEW" i inicjały "ZP" (?). Obok kapliczka ponepomucka z bielonego łamanego kamienia, aktualnie z figurą MB... [źródło]


Mostek jest wzbogacony o urządzenie techniczne (może do spiętrzania wody?).


W niedalekiej odległości stoi krzyż.



Adnotacja: 
  • kapliczka świętego Jana Nepomucena i kapliczka ponepomucka; 
  • lokalizacja: Brzeźnica Książęca, gmina Niedźwiada, powiat lubartowski, województwo lubelskie; 
  • data wykonania fotografii: 20.07.2020 r.

6 komentarzy:

  1. Ta nowsza kapliczka jest ciekawiej zbudowana i wspaniale zaopiekowana i Nepomucen fajny, podoba mi się.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A mnie rozczuliła stara kapliczka, niemalże siegająca mi do brody. Musiałam się schylić, aby zajrzeć do wnętrza. Trochę przesadzam, ale prawie tak było :)

      Usuń
  2. Najprawdziwsze kwiatuszki, ktos tam rzeczywiscie holubi to miejsce, nawet stara kapliczka jest swiezo pobielona. Ta stara mi sie tez podoba.
    Ludowy Nepomucen swietny...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czyściutko, świeże kwiatki, nawet jednakowe flakoniki w nowszej - tak powinno być.

      Usuń
  3. Nepomucenowi, chociaż nowy, już ktoś krzyż utrącił.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może przy przestawianiu podczas sprzątania?

      Usuń

Miło mi, że tu zaglądasz i zostawiasz ślad. Dziękuję:)