Krężnica Jara

Na stronie nepomuki.pl jest następująca informacja: 
W parafii św. Floriana znajduje się obraz (akwarela?) przedstawiający Jana N. z aniołem trzymającym palmę i unoszącym się nad jego głową, na tle krajobrazu Pragi... [źródło, fotografie obrazu]



Mimo że kościół był otwarty, nie znalazłam obrazu. 


Od jednej z osób, przebywających na terenie przykościelnym, dowiedziałam się, że obraz został poddany renowacji i (prawdopodobnie) znajduje się we wnętrzu oratorium, drewnianego budynku po drugiej stronie ulicy, niedaleko plebanii.


Budynek był jednak zamknięty. Tak więc obrazu na własne oczy nie widziałam.


Polecam:

Adnotacja:
  • obraz świętego Jana Nepomucena;
  • lokalizacja: parafia pw. świętego Floriana, Krężnica Jara, gmina Niedrzwica Duża, powiat lubelski, województwo lubelskie;
  • data wykonania fotografii: 21.08.2020 r.

4 komentarze:

  1. Niezwykle mi się ten obraz podoba, wygląda jakby malował go bardzo zdolny ale jednak amator i na jakimś dziwnym papierze, w kratkę, a może to małe kartoniki złożone razem. Mam nadzieję, że konserwacja będzie umiejętna! Szkoda, że nie mogłaś obrazu zobaczyć, mam nadzieję że wróci do tego kościoła.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Obraz też mi się podoba. Przyjrzałam się tym kwadracikom - może są to linie narysowane w celu zachowania proporcji.

      Usuń
  2. Sliczny obraz, wyglada na akwarele...musisz tam dotrzec by to sprawdzic. Jezeli to akwarelka to tez jest niezwyklosc. Jeszcze takiego nie widzialysmy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W kościele jeden z obrazów był malowany tą samą techniką. Ale nie przyjrzałam mu sie dokładnie - trzeba będzie tam kolejny raz pojechać.

      Usuń

Miło mi, że tu zaglądasz i zostawiasz ślad. Dziękuję:)