Jasieniec

(...) w tutejszym kościele p.w. Św. Rocha, w lewej nawie, nad drzwiami do zakrystii wisi ładny obraz z II połowy XVIII wieku z przedstawieniem klęczącego Jana N. adorującego krucyfiks przy ołtarzu (...). Inną specyfiką tego obrazu jest rzadko spotykany i tajemniczy motyw globusa lub astrolabium sferycznego (w prawej górnej części obrazu). [źródło, fotografie]





Adnotacja:

  • obraz świętego Jana Nepomucena;
  • lokalizacja: Jasieniec, kościół pw. św. Rocha, gmina Jasieniec, powiat grójecki, województwo mazowieckie;
  • data wykonania fotografii: 25.09.2019 r.

6 komentarzy:

  1. Szkoda. Kościół z zewnątrz dobrze się zapowiada. W środku może mieć dużo ładnego wyposażenia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda, ale już przyzwyczaiłam się do tego, że kościoły zwykle oglądam z zewnątrz.

      Usuń
  2. Bryła kościoła bardzo ciekawa, szczególnie podobają mi się zwieńczenia wież, te drzwi które pokazujesz na zdjęciu bardzo ładne.
    Poszperałam trochę w necie za obrazami z wnętrza, pod tym linkiem 2 zdjęcia
    http://www.map4u.pl/pl/poi/3622191
    W związku z tym szperaniem wypłynęła mi taka ciekawostka.
    Kościół który pokazujesz to:
    "Kościół Zesłania Ducha Świętego – rzymskokatolicki kościół parafialny należący do parafii św. Rocha w Jasieńcu. Znajduje się w dekanacie grójeckim archidiecezji warszawskiej.
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Ko%C5%9Bci%C3%B3%C5%82_Zes%C5%82ania_Ducha_%C5%9Awi%C4%99tego_w_Jasie%C5%84cu
    W Internecie na niektórych stronach ten kościół występuje jako Parafia św. Rocha albo kościół pod wezwaniem Zesłania Ducha Świętego.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za wiadomości. Wnętrze kościoła prezentuje się imponująco.

      Usuń
    2. Proszę bardzo.
      Bardzo podoba mi się ambona i Droga krzyżowa.

      Usuń
    3. Dziękuję za komentarz.

      Usuń

Miło mi, że tu zaglądasz i zostawiasz ślad. Dziękuję:)