Gogołów

(...) w kościele św. Marcina, w renesansowym ołtarzu bocznym wtórnie umieszczono obraz przedstawiający Jana N. adorującego krzyż trzymany przez anioła siedzącego na chmurce. W tle praski Most Karola ze sceną Topienia, a u stóp Jana aniołek z Księgą... [źródło, fotografia]




Kościół był zamknięty, ale osłodą był widok na piękną okolicę ze Ślężą.



Polecam: kościół filialny pw. św. Marcina.

Adnotacja:

  • obraz świętego Jana Nepomucena;
  • lokalizacja: Gogołów, kościół pw. św. Marcina, gm. Marcinowice, powiat świdnicki, województwo dolnośląskie;
  • data wykonania fotografii: 30.07.2023 r.

4 komentarze:

  1. Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie tak, Ślęża to magiczna góra.

      Usuń
  2. Ołtarz z obrazem Nepomucena fajny, hmmm jednak czerwień zamiast złota lepiej trafia w mój gust ;)
    Klameczki z szyldzikami ładne.
    Jak mieszkaliśmy 60 lat temu na 5 piętrze to z okien mieszkania widzieliśmy Ślężę. A panorama z twoich zdjęć jest mi bardzo dobrze znana i bardzo ją lubię. Właściwie to prawie w każdej mojej podróży Masyw Ślęży bliżej lub dalej miga mi na horyzoncie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Obraz świętego Jana Nepomucena z Gogołowa jest ciekawy.
      A widoki na Ślężę do pozazdroszczenia.

      Usuń

Miło mi, że tu zaglądasz i zostawiasz ślad. Dziękuję:)