Węgrów

(...) na granicy miasta późnobarokowa figura przydrożna w formie czworobocznego słupa na cokole. Na nim rzeźba św. Jana Nepomucena. XVIII lub początek XIX wieku. W październiku 2005 zdjęto ją z cokołu - do remontu. Jan nie miał już ręki, miał utrącony nos i ogólnie był w bardzo złym stanie. Podczas wizji lokalnej 7.05.2006 widziałem Jana już na swoim miejscu. Cokół pięknie otynkowano [źródło]
 



 
Adnotacja:
  • figura świętego Jana Nepomucena;
  • lokalizacja: Węgrów, ul. Kościuszki 107, powiat węgrowski, województwo mazowieckie;
  • data wykonania fotografii: 24.09.2023 r.

8 komentarzy:

  1. Mały jakiś ten Nepomucen jak na taki solidny cokół.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety, nie pamiętam jaką wysokość ma rzeźba. Może, gdyby ją postawić na ziemi, mogłabym spojrzeć w oczy.

      Usuń
  2. Rzeźba ciekawa i piękne świerki za nią rosną.
    A proporcje cokołu do rzeźby przypomniały mi wiersz Juliana Tuwima o Panu Maluśkiewiczu
    "Pan Maluśkiewicz był - tyci,
    Tyciuśki jak ziarnko kawy,
    A oprócz tego podróżnik,
    A oprócz tego ciekawy.

    Więc nie można się dziwić,
    Że ujrzeć chciał wieloryba,
    Bo wieloryb jest przeogromny,
    Największy na świecie chyba."...
    https://wiersze.juniora.pl/tuwim/tuwim_p01.html



    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za wiersz :)

      Usuń
    2. Bardzo lubię ten wiersz, w dzieciństwie miałam książeczkę z tym wierszem, no i ten Nepomucen na tym ogromniastym cokole to mi się od razu z panem Maluśkiewiczem skojarzył :)

      Usuń
    3. Wydaje mi się, że pan Maluśkiewicz był o wiele mniejszy :)

      Usuń
    4. Zapewne był o wiele mniejszy, ale on istnieje tylko w bajce to nie da się tego sprawdzić, a Nepomucen na tym cokole to się taki lilipuci jednak wydaje :)

      Usuń
    5. Jak będę przejazdem w Węgrowie, to przyjrzę się dokładnie rzeźbie.

      Usuń

Miło mi, że tu zaglądasz i zostawiasz ślad. Dziękuję:)