Międzybrodzie

W 2010 roku w Międzybrodziu była:
Współczesna drewniana płaskorzeźba przedstawiająca Jana. N. umieszczona w dwukondygnacyjnej, przedwojennej kapliczce... [źródło, fotografia płaskorzeźby].
 
(...) najpóźniej w roku 2016 umieszczono również, prócz opisanej powyżej płaskorzeźby, współczesną drewnianą figurę Jana N. [źródło, fotografia rzeźby].


 
 
 
 



Gdy pierwszy raz szukałam kapliczki świętego Jana Nepomucena w Międzybrodziu, pojechałam nie tym brzegiem Sanu. Mój wzrok wtedy przykuła kapliczka świętego Krzysztofa.
 


Adnotacja: 
  • kapliczka z rzeźbą oraz płaskorzeźbą świętego Jana Nepomucena, której nie znalazłam; 
  • lokalizacja: Międzybrodzie, gmina Sanok, powiat sanocki, województwo podkarpackie; 
  • data wykonania fotografii: 25.01.2020 r. oraz 21.11.2022 r.

8 komentarzy:

  1. Kapliczka ciekawa i ładnie umiejscowiona, Nepomucen niezły.

    OdpowiedzUsuń
  2. Obie kapliczki bardzo mi się podobają i ta z Nepomucenem i ta ze św. Krzysztofem.
    Jeśli zaś chodzi o rzeźbę Nepomucena to hmmm chyba jednak bardziej mi się podoba taka nie pokolorowana jak pokazana jest w źródłach, chociaż pokolorowana jest poprawnie i też świetnie wygląda.
    Św. Krzysztof z odbijającym się w szybie drzewem fajnie wygląda.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Obie kapliczki, zupełnie inne, ale mające coś w sobie. Zdecydowanie bardziej przypadła mi do gustu ta ze świętym Janem.

      Usuń
    2. Kapliczka ze św. Janem wylepiona jest gliną, tak jak uboga stara wiejska chata i jak piec chlebowy w niej, przywołuje wspomnienia lat dziecięcych. Chlebowy piec wylepiony gliną stał w sieni rodzinnego domu mojego ojca. Zaś z chatynki wylepionej gliną wywodziła się moja babcia, mama mojej mamy.

      Usuń
    3. Piękne wspomnienia, dziękuję za podzielenie się nimi.

      Usuń
  3. Pamiętam to miejsce ..bardzo ładna okolica, Nepomucen ma przed oczami bardzo ładny widok, sama figura i kapliczka śliczne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widok spod kapliczki wielce urokliwy, wart wspinania się na górkę.

      Usuń

Miło mi, że tu zaglądasz i zostawiasz ślad. Dziękuję:)