Płazów

Na cmentarzu kamienna figura Jana N. u podstawy kamiennego krzyża nagrobnego. Obiekt mocno przechylony co grozi przewróceniem... [źródło, fotografie z 2015 r.]
 

 


Moja pierwsza wizyta na cmentarzu w Płazowie miała miejsce jesienią 2017 roku. Przy kolejnym pobycie (po upływie pięciu lat) stwierdziłam, że nagrobek został odnowiony.






Adnotacja: 
  • nagrobek z rzeźbą świętego Jana Nepomucena; 
  • lokalizacja: Płazów, gmina Narol, powiat lubaczowski, województwo podkarpackie; 
  • data wykonania fotografii: XI 2017 r. oraz 18.11.2022 r.

6 komentarzy:

  1. wydaje mi się znajomy ten sliczny nepomuk, byłam tam i było raczej zimno.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawy nagrobek. Cieszy to że tak fachowo został odrestaurowany!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Byłam bardzo mile zaskoczona tym, że zastałam nagrobek odnowiony . I to tak ładnie.

      Usuń
  3. Ciekawe, że kiedyś nawet na wsi ludzie mieli zmysł estetyczny. A teraz wystarczy porównać nowe nagrobki z tym starym.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie da się porównać. Inne materiały, narzędzia, gusty.
      Płazów jest niedaleko Brusna - a kamieniarka bruśnieńska jest jedyną w swoim rodzaju.

      Usuń

Miło mi, że tu zaglądasz i zostawiasz ślad. Dziękuję:)