Korchów

Kiedy latem 2021 roku byłam pierwszy raz w Korchowie, kapliczkę świętego Jana Nepomucena trudno było odnaleźć. Skarpa, na której stoi, była zarośnięta krzakami i pokrzywami. Jesienią 2023 roku kapliczka była widoczna z drogi. Dotarłam do niej bez problemu.




(...) oszklona współczesna kamienna rzeźba Jana N. obok boiska piłkarskiego, między wsią i cmentarzem... [źródło]

 



Adnotacja:
  • kapliczka świętego Jana Nepomucena;
  • lokalizacja: Korchów, gmina Księżpol, powiat biłgorajski, województwo lubelskie;
  • data wykonania fotografii: 11.07.2021 r. i 13.11.2023 r.

4 komentarze:

  1. Rzeźba Nepomucena podoba mi się niezmiernie!
    Jeśli zaś chodzi o tą szklaną kapliczkę, to rozumiem i akceptuję taką ochronę przed niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi, tylko że dobrze by było aby to zrobił artysta tej samej klasy jak ten co wyrzeźbił Jana, tak aby szklana osłona stanowiła spójną całość z figurą.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podpisuję się obiema rękoma.
      Jakaś bardziej estetyczna kapliczka drewniana, czy nawet murowana (betonowa) zamiast tej metalowej by pewnie niewiele więcej kosztowała.

      Usuń
    2. Mario, cieszę się, iż rzeźba Ci się podoba.

      Usuń
    3. Dariuszu, trudno mi się wypowiedzieć na temat kosztu budowy kapliczki.

      Usuń

Miło mi, że tu zaglądasz i zostawiasz ślad. Dziękuję:)